Problém so starým vozíkom
Počas brúsenia trupu som si všimol, že cca 10 cm za plutvovou skriňou je v kýle malá priehlbina. Vyšetrovanie ukázalo, že vinníkom je starý vozík, ktorý podopieral trup len na malom kúsku – rádius neodpovedal rádiusu trupu + celá podporná konštrukcia z dreva bola príliš úzka. Výsledkom bolo že loď 5 mesiacov podopieral kúsok dreva na ploche 5×10 cm.
Poopravujem teda celú loď a potom ju budem trápiť na takom vozíku? Teraz nieje čo pokaziť a tak sme sa pustili do výroby podporných častí nového vozíka. Nahrubo prebrúsený trup lode poslúžil ako forma. Premerali sa potrebné vzdialenosti a rozmery, odseparovali sa miesta činu a už sa laminovalo.
Predná časť mala byť pôvodne iba klasické „V-čko“ s podporou pre kýl. Po diskusii so skúsenejšími jachtármi sme zvolili tento „Chomút“ 😀
Dôvod? Raz ten starostlivo vybrúsený a nastriekaný kus laminátu budem chcieť zaparkovať sám (väčšinou jazdím sám – takže nieje dookola nikto kto by pomohol) a zatiaľ čo z V-éčka mi tá loď môže vypadnúť, kým do vozíka dopasujem zvyšok lode, z toho chomútu bude mať loď podstatne väčší problém sa vyslobodiť 😉 Ako to bude reálne fungovať sa dozviem až keď to príde – dám vedieť 😀
Oba diely sa pekne orezali a podlepili 5mm kobercom. K dočasnej konštrukcii vozíka (na finál sa bude dorábať neskôr) sa oba diely privarili priamo na lodi tak, aby diely sedeli presne, keďže vďaka podlepeniu sa samozrejme pozícia zadného dielu posunula (verte či nie – počítali sme s tým 😉 )
Výsledok aj napriek vysokým očakávaniam prekvapil – loď do vozíka sama vkĺzne, drží stabilne na mieste a aj napriek tomu že madlo ešte nieje privarené sa s vozíkom manipuluje podstatne lepšie ako s predchádzajúcim.
Koľko to celé bude vážiť a celkové dojmy z používania sa ale dozviem až keď to bude celé dorobené….